Může pomoci chránit před rakovinou

Některé výzkumy naznačují, že sloučeniny nalezené v hřebíčku mohou pomoci chránit před rakovinou.

Jedna studie ve zkumavce zjistila, že extrakt z hřebíčku pomohl zastavit růst nádorů a podpořil buněčnou smrt v rakovinných buňkách

Další studie ve zkumavce zaznamenala podobné výsledky, které ukazují, že koncentrovaná množství hřebíčkového oleje způsobila buněčnou smrt u 80 % buněk rakoviny jícnu

Bylo také prokázáno, že eugenol nalezený v hřebíčku má protirakovinné vlastnosti.

Studie ve zkumavce zjistila, že eugenol podporuje buněčnou smrt v buňkách rakoviny děložního čípku

Mějte však na paměti, že tyto studie ve zkumavce používaly velmi koncentrovaná množství hřebíčkového extraktu, hřebíčkového oleje a eugenolu.

Eugenol je ve velkém množství toxický a předávkování hřebíčkovým olejem může způsobit poškození jater, zejména u dětí. Je zapotřebí dalšího výzkumu, aby se zjistilo, jak mohou nižší množství ovlivnit lidi

Studie ve zkumavce ukazují, že sloučeniny v hřebíčku mohou snižovat růst rakovinných buněk a podporovat smrt rakovinných buněk. K potvrzení těchto účinků u lidí je zapotřebí další výzkum.

Může zabíjet bakterie
Bylo prokázáno, že hřebíček má antimikrobiální vlastnosti, což znamená, že může pomoci zastavit růst mikroorganismů, jako jsou bakterie

Jedna studie ve zkumavce ukázala, že hřebíčkový esenciální olej zabil tři běžné typy bakterií, včetně E. coli , což je kmen bakterií, který může způsobit otravu jídlem

A co víc, antibakteriální vlastnosti hřebíčku by mohly dokonce pomoci podpořit zdraví ústní dutiny .

V jedné studii ve zkumavce bylo zjištěno, že sloučeniny extrahované z hřebíčku zastavují růst dvou typů bakterií, které přispívají k onemocnění dásní

Další studie na 40 lidech testovala účinky bylinné ústní vody skládající se z čajovníkového oleje , hřebíčku a bazalky.

Po používání bylinné ústní vody po dobu 21 dnů prokázali zlepšení zdraví dásní a také množství plaku a bakterií v ústech

V kombinaci s pravidelným čištěním zubů a správnou ústní hygienou mohou antibakteriální účinky hřebíčku prospívat vašemu zdraví ústní dutiny.

Studie ukazují, že hřebíček může podporovat zdraví ústní dutiny díky svým antimikrobiálním vlastnostem, které mohou pomoci zabíjet škodlivé bakterie.

1. Může zlepšit zdraví jater
    Studie ukazují, že prospěšné sloučeniny v hřebíčku mohou pomoci podpořit zdraví jater.

Sloučenina eugenol může být zvláště prospěšná pro játra.

Jedna studie na zvířatech krmila krysy směsmi pro ztučnění jater obsahujících hřebíčkový olej nebo eugenol.

Obě směsi zlepšily funkci jater, snížily zánět a snížily oxidační stres .

Další studie na zvířatech ukázala, že eugenol nalezený v hřebíčku pomohl zvrátit příznaky jaterní cirhózy neboli zjizvení jater .

Bohužel výzkum účinků hřebíčku a eugenolu na ochranu jater u lidí je omezený.

Jedna malá studie však zjistila, že užívání doplňků eugenolu po dobu 1 týdne snížilo hladiny glutathion-S-transferáz (GST), což je skupina enzymů zapojených do detoxikace, která je často ukazatelem onemocnění jater

Hřebíček má také vysoký obsah antioxidantů, které mohou pomoci předcházet onemocnění jater díky své schopnosti snižovat oxidační stres.

Přesto je eugenol ve vysokých množstvích toxický. Jedna případová studie u 2letého chlapce ukázala, že 5–10 ml hřebíčkového oleje způsobilo vážné poškození jater.

Některé studie ukazují, že hřebíček a sloučeniny, které obsahují, mohou pomoci snížit oxidační stres a chránit játra.

1. Může pomoci regulovat hladinu cukru v krvi
    Výzkum ukazuje, že sloučeniny nalezené v hřebíčku mohou pomoci udržet hladinu cukru v krvi pod kontrolou .

Studie na zvířatech zjistila, že extrakt z hřebíčku pomohl zmírnit zvýšení hladiny cukru v krvi u myší s cukrovkou

Další studie ve zkumavce a na zvířatech zkoumala účinky extraktu z hřebíčku a nigericinu, sloučeniny nalezené v hřebíčku, jak na lidské svalové buňky, tak na myši s cukrovkou.

Bylo zjištěno, že hřebíček a nigericin zvyšují vychytávání cukru z krve do buněk, zvyšují sekreci inzulínu a zlepšují funkci buněk produkujících inzulín .

Inzulin je hormon zodpovědný za transport cukru z krve do buněk. Správné fungování inzulínu je nezbytné pro udržení stabilní hladiny cukru v krvi.

V kombinaci s vyváženou stravou může hřebíček pomoci udržet hladinu cukru v krvi pod kontrolou.

Studie ve zkumavce a na zvířatech ukázaly, že sloučeniny v hřebíčku mohou pomoci podpořit produkci inzulínu a snížit hladinu cukru v krvi.

1. Může podporovat zdraví kostí
    Nízká kostní hmota je stav, který postihuje odhadem 43 milionů starších dospělých jen ve Spojených státech (24Důvěryhodný zdroj).

Může vést k rozvoji osteoporózy , která může zvýšit riziko zlomenin a zlomenin.

Ve studiích na zvířatech bylo prokázáno, že některé ze sloučenin v hřebíčku pomáhají zachovat kostní hmotu.

Například studie na zvířatech zjistila, že extrakt z hřebíčku s vysokým obsahem eugenolu zlepšil několik markerů osteoporózy a zvýšil hustotu a pevnost kostí.

Hřebíček je také bohatý na mangan a poskytuje působivých 30 % DV v pouhé 1 čajové lžičce (2 gramy) mletého hřebíčku .

Mangan je minerál, který se podílí na tvorbě kostí a je neuvěřitelně důležitý pro zdraví kostí .

Studie na zvířatech zjistila, že užívání doplňků s manganem po dobu 12 týdnů zvýšilo minerální hustotu kostí a růst kostí

Současný výzkum účinků hřebíčku na kostní hmotu se však většinou omezuje na studie na zvířatech a ve zkumavkách. Je zapotřebí více výzkumu, aby se zjistilo, jak může ovlivnit tvorbu kostí u lidí.

Studie na zvířatech ukazují, že extrakt z hřebíčku a mangan mohou pomoci zvýšit minerální hustotu kostí. K potvrzení těchto účinků je zapotřebí další výzkum.

1. Může snížit žaludeční vředy
    Některé výzkumy naznačují, že sloučeniny nalezené v hřebíčku by mohly pomoci léčit žaludeční vředy .

Žaludeční vředy, známé také jako peptické vředy, jsou bolestivé vředy, které se tvoří ve sliznici žaludku, dvanáctníku nebo jícnu.

Nejčastěji jsou způsobeny snížením ochranné výstelky žaludku, což je způsobeno faktory, jako je stres, infekce a genetika

V jedné studii na zvířatech bylo prokázáno, že esenciální olej z hřebíčku zvyšuje produkci žaludečního hlenu .

Žaludeční hlen funguje jako bariéra a pomáhá předcházet erozi žaludeční výstelky trávicími kyselinami.

Jiná studie na zvířatech zjistila, že extrakt z hřebíčku pomohl léčit žaludeční vředy a vykazoval účinky podobné účinkům několika léků proti vředům.

Ačkoli protivředové účinky hřebíčku a jeho sloučenin mohou být slibné, jsou zapotřebí další studie o jejich účincích na lidi.

Některé studie na zvířatech ukazují, že extrakt z hřebíčku a hřebíčkový olej mohou zvýšit produkci žaludečního hlenu a pomáhají chránit před žaludečními vředy. Je zapotřebí další výzkum na lidech.

Sečteno a podtrženo
Hřebíček má mnoho potenciálních zdravotních výhod, včetně udržování hladiny cukru v krvi pod kontrolou a pomáhá blokovat růst bakterií.

Stejně jako mnoho zdravých potravin jsou nejúčinnější, když jsou součástí zdravé a vyvážené stravy. Zkuste do jídla začlenit několik porcí hřebíčku týdně.

Mletý hřebíček můžete snadno zakomponovat do mnoha pokrmů. Přinesou teplou, výraznou chuť dezertům, kari nebo chutney.

Můžete také spařit celé hřebíčky ve vroucí vodě po dobu 5–10 minut, abyste si připravili uklidňující šálek hřebíčkového čaje.

Hřebíček je chutný a může poskytnout mnoho důležitých zdravotních výhod.

Zdroj:.healthline.com