Výhod jógy pro tělo i mysl je nespočetně mnoho. Jóga jako pravidelné cvičení zvyšuje flexibilitu, svalové napětí a sílu a pomáhá hubnout. Chrání před zraněním, zlepšuje náš sportovní výkon a zanechává nás plné energie a vitality.

Proto je to jeden z nejúčinnějších způsobů boje proti prvotním příznakům bolesti způsobených podráždění sedacího nervu (ischias). Pokud jste někdy trpěli bolestí ischias, tak již víte, že je to jeden z nejbolestivějších stavů, jaký můžete zažít.

Sedací nerv je nejdelším nervem v našem těle. V dolní části zad se rozděluje a pokračuje v oblasti boků a táhne se oboustranně přes hýždě, nohy a chodidla. Pokud dojde k zúžení prostoru (stenóza) v průběhu nervu nebo se začne na nerv vyvíjet tlak jiným způsobem, může docházet k různým problémům a ovlivnění jakékoli část těla v celém průběhu nervu.

Kromě bolesti podél sedacího nervu je bolest často doprovázena dalšími nepříjemnými příznaky, jako jsou:

  • ztuhlost nohou a chodidel
  • brnění a svírání v noze
  • bolest kyčle
  • necitlivost nebo potíže s pohybem nohy nebo chodidla
  • snížené reflexy v kolenou.

Tento stav je často důsledkem výhřezů plotének v oblasti bederní páteře. Jóga je osvědčeným a účinným způsob, jak zvládat bolesti způsobené útlakem sedacího nervu. Takže zde je 8 cvičení, které byste měli denně provádět, pokud jimi trpíte. Silně doporučujeme je dělat je prefentivně, abyste problémům s vyhřezlou ploténkou předešli. Upozornění. Cviky nedělejte na sílu, není to posilování. Cviky děláme do bolesti!

Pokračování na další straně

1
2