Zadržování vody v těle je velmi nepříjemným jevem, i když se nejedná o život ohrožující stav, ale může dojít k závažnějším zdravotním problémům jako je srdeční selhání nebo onemocnění ledvin.

Přitom většině případů zadržování vody se dá předejít, vyléčit či alespoň zmírnit projevy.

Nejčastější příčiny jsou:

1) Nadměrný příjem sodíku

Pokud konzumujete potraviny s vysokým obsahem sodíku, případně, pokud hodně solíte a zároveň nepřijímáte dostatek tekutin, tělo přepne do takzvaného rezervního módu, kdy začíná shromažďovat tekutiny.

Buňky se tehdy snaží rozředit vysokou koncentraci soli a dokáží zvětšit svůj objem dokonce 20krát!

Sůl není jediným zdrojem sodíku. Jeho vysoký obsah mají i potraviny z plechovky, zpracované maso (salámy, šunka, klobásy) a také některé druhy koření.

Běžná sůl lze nahradit mořskou nebo himálajskou solí.

2) Nedostatek vitamínu B6

Vitamín B6 zajišťuje rovnováhu vody v těle. Když tělu chybí, mohou nastávat poruchy v hospodaření s ní.

Studie publikovaná v Deníku věd péče o lidi (Journal of Caring Science) zjistila, že ženy, které trpěly na premenstruační syndrom, dosáhly výrazně zlepšení stavu, když užívali vitamín B6.

Mezi potraviny s vysokým obsahem vitamínu B6 patří:

  • kuřecí maso
  • tuňák
  • krůta
  • hovězí maso bez tuku
  • slunečnicová semena
  • sušené ovoce
  • pistácie
  • brambory se slupkou
  • banány

článek pokračuje na další stránce...

1
2

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here