2. Vyslovte své negativní pocity.

Cítíš se špatně? Definujte svůj stav.

Co to je: smutek, úzkost, zášť? ..

To stačí k tomu, abyste se cítili lépe! Myslíte si, že je to šílené? Ale váš mozek si myslí něco jiného!

V jedné studii byly účastníkům ukázány fotografie lidí s různými výrazy obličeje a měřeny jejich mozkové reakce. Jak se očekávalo, amygdala reagovala na zobrazené emoce.

Ale když byli účastníci požádáni, aby tyto emoce pojmenovali, jejich ventrolaterální prefrontální kortex se stal aktivním a aktivita amygdaly klesla. Jinými slovy, pojmenování emocí snížilo jejich dopad na člověka.

3. Rozhodněte se.

Už jste se někdy rozhodli a cítili jste poté úlevu? To není nehoda.

Neurověda ukazuje, že rozhodování snižuje obavy a úzkost a pomáhá řešit problémy.

Při rozhodování vytváříme záměry a stanovujeme cíle; to vše má pozitivní vliv na prefrontální kůru, snižuje úzkost a obavy. Rozhodování navíc pomáhá redukovat striatum (striate) aktivitu, která nás normálně podněcuje k negativním impulsům a činům.

A konečně, rozhodování mění naše vnímání světa, což nám pomáhá najít řešení problémů a uklidnit limbický systém.

4. Dotkněte se lidí.

V jedné studii účastníci hráli počítačovou hru házení míčem. Jeden účastník hodil míček a druhý jej hodil zpět. Ve skutečnosti osoba seděla pouze na jedné straně obrazovky – počítač hodil míč zpět.

Účastníkům ale bylo řečeno, že postavy na obrazovce ovládají skuteční lidé. A co se stalo, když tito „jiní lidé“ odmítli vrátit míč?

Mozek účastníka reagoval stejným způsobem, jako reaguje na fyzickou bolest. To znamená, že náš mozek vnímá odmítnutí jako zlomenou nohu.

Sociální vyloučení zahrnuje přední cingulární kortex a centrální lalok mozku, stejně jako fyzická bolest.

Jednoduše řečeno, vztahy s druhými lidmi jsou pro mozek velmi důležité. Chcete je posunout na další úroveň? Fyzicky se dotýkat lidí (samozřejmě jen těch blízkých)!

Sdílejte tyto užitečné tipy se svými přáteli!

Zdroj:

1
2