V mnoha domácnostech jsou k večeři nejpopulárnější brambory. Bohužel, jen málo kdo ví, jak je správně vařit…

,aby neztratily cenný vitamin C!

Brambory jsou bohatým zdrojem vitaminu C, vitaminu A, B1, B2, B6 a draslíku, hořčíku a síry. Bohužel v průběhu vaření se většina těchto látek vyvaří.

Aby brambory neztratily své účinné vlastnosti, přidejte do hrnce i mrkev. Beta-karoten z mrkve chrání vitamin C!

Sledujte nás na Facebooku

1 komentář

  1. Karotenoidy (beta karoten a podobné látky) mohou ochránit kyselinu askorbovou (vitamin C) před oxydací, ale ne před tepelným rozpadem. Další vyjmenované látky se nemohou “vyvařit”. Částečně přejdou do vody, ve které brambory vaříme, ale jen z povrchové vrstvičky hlízy. Přesto bych nedoporučoval je zachraňovat pitím “vody z vaření brambor”. Je v ní hlavně dobře rozpustný alkaloid solanin, který ve větším množství působí zdravotní potíže, a kterého se vařením brambor ve vodě elegantně zbavíme. Vhodná ke konzumaci je jen voda po uvaření nových brambor s nízkým obsahem solaninu. Během skladování jeho obsah výrazně roste.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here